Avtor: zudomzale Objavljeno: 9. 10. 2017

Prenova Goričice - Stopimo skupaj

Zunanja ureditev naše cerkve že dobiva novo podobo. Sedaj si je tudi že lažje predstavljati, kakšen bo njen končni izgled. Zato je sedaj pravi trenutek, da preverimo, kaj vse je bilo narejeno, koliko nas je to stalo in kakšne so želje za naprej.

Vendar pojdimo čisto od začetka. Odločitev za investicijo je skupaj z gospodom župnikom sprejel Župnijski gospodarski svet, na kratko ŽGS. Po svoji naravi in namenu je to župnikovo posvetovalno in delovno telo, ki obravnava vprašanja, povezana z gospodarskimi zadevami župnije in materialnimi pogoji za njeno versko in pastoralno delovanje; pripravlja delovne predloge in sklepe ter skrbi za njihovo uresničevanje in pri tem sodeluje z Župnijskim pastoralnim svetom.

ŽGS skrbi, da se sredstva namensko uporabljajo: zlasti za dobrodelnost, vzdrževanje cerkvene opreme in primernega bogoslužja ter za pravično in urejeno delovno razmerje, če ima župnija redno zaposlene osebe. Daje mnenje in soglasje za večje naložbe.

ŽGS sestavljamo: Vera Banko, Božo Dolenc, Urška Ilić Vidergar, Cene Jagodic, Roman Lenassi, Peter Pavli, Avguštin Remc, Gregor Topole in Metod Zidanšek. Pri odločanju glede gospodarskih potreb župnije sodelujemo že več let. Ob začetku mandata in potem na začetku vsakega leta preverimo potrebe župnije, izmenjamo ideje, želje, nato pa izberemo tiste investicije, ki so v danem trenutku najbolj potrebne in za katere ocenimo, da bo za njihovo izvedbo mogoče zagotoviti potrebna sredstva.

Zakaj tak uvod? Ker smo ocenili za potrebno, da se vsi župljani seznanite, kako odločanje o investicijah poteka, da gre pri tem za kolektivno odločanje, pri katerem skušamo doseči soglasje vseh, ki pri odločanju sodelujemo, obenem pa imamo v mislih celotno skupnost in naše skupne potrebe in zmožnosti. Zato si prizadevamo, da so naše odločitve razumne in sprejemljive za vse, da jih bo mogoče tudi uresničiti.

Na tak način je bila sprejeta tudi odločitev, da pristopimo k zunanji ureditvi okolice naše cerkve, nato pa tudi, kako naj bi ta ureditev izgledala in katere elemente naj bi vsebovala.

K izvedbi del smo povabili več potencialnih izvajalcev, pridobili 4 ponudbe, jih primerjali in izbrali najugodnejšo, pri čemer so bile eden od pomembnejših kriterijev za izbiro poleg cene tudi reference izvajalca. Pri tem želimo še poudariti, da smo v pogajanjih pred dokončno izbiro dosegli pomembno znižanje ponudbenih cen ter v gradbeni pogodbi dogovorili vsa potrebna jamstva.

Glede na predvideno končno ureditev je za nami 1. faza, v kateri so bila izvedena naslednja dela:

  • odstranitev kovinske ograje, opornega zidu in zgornjih plasti materiala
  • arheološka izkopavanja ob cerkvi
  • izdelava hidroizolacije in drenaža cerkve in župnišča
  • ureditev odvodnjavanja streh in izgradnja nove ponikovalnice
  • izgradnja stopnic in klančine ob župnišču
  • izgradnja rezervoarja za deževnico, servisnega jaška ter shrambe za orodje
  • priprava vseh potrebnih instalacij v in iz župnišča (voda, elektrika, kanalizacija)
  • izgradnja novega opornega zidu, obnova kovane železne ograje
  • zasutje gradbene jame z gramozom, utrjevanje terena
  • ureditev okolice ob železniški progi

Skupno bodo stroški te faze znašali okvirno 80.000€.

Za 2. fazo pa so predvidena še naslednja dela:

  • izgradnja paviljona z WC-jem in priročno kuhinjo z vso potrebno opremo in instalacijami
  • izgradnja betonske plošče po celotni površini trga
  • tlakovanje trga, kjer bo v tleh nakazan potek temeljev in obzidja srednjeveškega tabora
  • izdelava obloge opornega zidu
  • opremljanje trga (klopi, stojala za kolesa, razsvetljava, zasaditev in ureditev)
  • ureditev okolice trga (brežine na vzhodni strani)

Vrednost del v 2. fazi ocenjujemo na 120.000€.

Za stroške 1. faze so sredstva v pretežnem delu zagotovljena, za 2. fazo jih bo še potrebno zbrati. Zato je nadaljevanje del v 2. fazi odvisno od nas vseh. Vsi skupaj si moramo odgovoriti na vprašanje, ali želimo urejeno okolico naše cerkve in koliko sredstev smo za to pripravljeni nameniti. Ali pa nam je pač dobro tako, kot je bilo doslej.

Ko se oziramo po sosednjih župnijah, opazujemo, kaj vse so postorili. Pri tem imamo npr. v mislih Župniji Ihan in Vir. Brez odrekanja nobenih večjih del ni mogoče opraviti, toda prav je, da imamo želje po spremembah in čem novem in da smo za to pripravljeni kaj prispevati.

V Domžalah zlasti starejši še vedo povedati, kako dober gospodar je bil gospod Franc Bernik in kaj vse so Domžale takrat pridobile. Pa verjetno v njegovem času razmere niso bile boljše od današnjih. Morda sta bili le pripadnost župljanov in pripravljenost prispevati za skupno dobro nekoliko večji. Še danes nas objekti, ki so bili takrat zgrajeni, spominjajo na tiste čase in pišejo zgodovino.

Tako kot si doma prizadevamo za lep in urejen dom, je prav, da ista prizadevanja pokažemo tudi za naš drugi dom na Goričici. Vse, kar naredimo, bo nenazadnje ostalo našim zanamcem, zato je prav, da razmišljamo tudi za tiste, ki prihajajo za nami in hkrati ohranjamo dediščino, ki so nam jo zapustili naši predniki.

Urejene površine med cerkvijo in župniščem nam bodo vsem skupaj omogočale druženje, različne aktivnosti..., kar je bilo do sedaj mogoče le v omejenem obsegu. Pridobili bomo tudi nujno potrebne sanitarije, ki bodo bolj dostopne in primernejše od tistih, ki so sicer sedaj na voljo v kleti veroučnih učilnic. Čeprav smo sanitarije v veroučnih učilnicah letos generalno obnovili, je problem njihova (ne)dostopnost. Za veroučence so povsem ustrezne, ne moremo pa imeti celotne stavbe odprte in odklenjene ves čas, saj bi to pritegnilo še kakšne drugačne »obiskovalce«.

Večkrat je bilo pri oznanilih že povedano, koliko sredstev prinese posamezna nedeljska nabirka in koliko približno darovanje – ofer. Z običajno nedeljsko nabirko se zbere približno 700 evrov, na prvo nedeljo v mesecu, pri gospodarski nabirki, okoli 1500 evrov, pri ofru se zbere 4.000 - 5.000 evrov. Glede na zgoraj že predstavljene podatke, koliko bomo še potrebovali, da bi projekt zunanje ureditve izpeljali v celoti, ni težko izračunati, koliko nedeljskih nabirk ali ofrov bi potrebovali, da bi finančno konstrukcijo v celoti zaprli. Ker pa je veliko nedeljskih nabirk namenjenih za druge potrebe (Karitas, misijoni, socialno zavarovanje duhovnikov, Vrtec Dominik Savio Karitas Domžale, bogoslovno semenišče, Zavod sv. Stanislava, … približno ena nabirka na mesec), obenem pa so le 4 ofri za potrebe cerkve na leto (božič, velika noč, veliki šmaren, žegnanjska nedelja), se izkaže za nerealno, da bi zgolj na tak način v čim krajšem obdobju uspeli investicijo zaključiti.

Zato je mogoče dvoje – da stopimo skupaj in se zavzamemo za to, da potrebna sredstva zberemo v čimkrajšem možnem času in v prihodnjem letu investicijo zaključimo ali pa da s približno enakimi prispevki kot doslej investicijo vodimo še nekaj naslednjih let, pač v odvisnosti od tega, koliko sredstev bomo zbrali. Potrebno je namreč še poudariti, da nimamo namena najeti posojila. ŽGS in gospod župnik si bomo vsak po svojih močeh sicer prizadevali pridobiti sredstva tudi pri drugih institucijah (npr. Občini Domžale), vendar so ti prispevki dokaj negotovi, čeprav imajo tudi objekti na Goričici pomembno kulturno in zgodovinsko vrednost za širšo skupnost. Obenem pa se moramo zavedati tudi, da gredo sredstva nedeljskih nabirk in ofrov tudi za druge gospodarske potrebe (že omenjena obnova sanitarij v veroučnih učilnicah, stroški ogrevanja in drugi obratovalni stroški, predvidena nujna obnova električnih instalacij v zvoniku, vsaj minimalna obnova orgel, potrebna nova spovednica spredaj, bandera, …).

Člani ŽGS skupaj z gospodom župnikom zato pozivamo vse, da stopimo skupaj, da prispevamo vsak po svojih močeh, da bomo lahko v prihodnjem letu začeto delo dokončali. Na koncu pa s ponosom rekli, kaj smo s skupnimi močmi zmogli. Pa naj bo ta zavest v nas tako za to investicijo kot tudi za vse dosedanje in prihodnje. To so NAŠI USPEHI in NAŠA SKUPNA LAST, zaradi česar se bomo na Goričici vedno radi zbirali in se vedno znova vračali.

Za vse, ki bi želeli vedeti še kaj več, pa smo za dodatna pojasnila na voljo tudi člani ŽGS.

Svoj dar lahko nakažete tudi neposredno na naš TRR:

ŽUPNIJA DOMŽALE
TABOR 10, 1230 DOMŽALE
TRR: SI56 1918 0501 0081 442
NAMEN: TRG

 

Lahko si ogledate tudi zgibanko o prenovi